Skip to content
Blog jaarplan
Team ZeoDec 21, 2022 9:30:04 AM1 min read

3 dingen die je niet moet doen bij het opstellen van een succesvol jaarplan

In onze andere blog kan je lezen wat je niet mag vergeten in je marketingjaarplan. Dit zijn de 3 dingen je juist NIET moet doen. In deze blog leggen wij je uit wat je moet vermijden en waarom.

1. Plan niet te strak

Je hebt ruimte nodig om in te spelen op verandering. Je weet nooit zeker welke veranderingen er kunnen komen in je team of in je financiën waardoor er minder (of juist meer) budget kan zijn.

 

2. Voeg geen taken toe die niet bijdragen aan je doel

Om je jaarplan te laten slagen heb je focus nodig. Als de taken geen onderdeel zijn van je strategie bereik je niet het resultaat wat je zoekt en leidt het af van je hoofdtaken. Denk bij alles na of het bijdraagt aan je doel en of het echt nodig is zodat je de benodigde focus kan behouden. 

 

3. Geen marketingplan maken én gebruiken

Een marketingjaarplan is essentieel voor een succesvolle marketingstrategie. Het allerbelangrijkste is dan ook om deze zorgvuldig op te stellen, er op te letten dat hij haalbaar is en hem dan ook uit te voeren. Heb vertrouwen in je plan en in de groei van je bedrijf. Het juiste plan heeft ruimte voor aanpassingen en nieuwe ideeën. Er is dus geen goede reden om hier niet gebruik van te maken!

 

Gratis sparringsessie

Heb jij je marketing jaarplan opgesteld, maar nog niet met digital commerce specialisten getoetst? Vraag om een sparringsessie! Zo weet je zeker dat jij komend jaar het meeste rendement uit je geld haalt.

Neem contact op

OPMERKINGEN

GERELATEERDE BLOGS