Als marketeer houd je vaak goed het marketing gerelateerde nieuws in de gaten. En dus heb je misschien ook al gehoord van de nieuwe campagne vorm van Google Ads; Performance Max. Sinds mei heeft Google Ads deze campagne vorm op de markt gebracht. Wat houdt deze campagne vorm in? En wat zijn de voordelen, of misschien wel nadelen, hiervan voor jouw bedrijf?
De Performance Max campagne is een campagne gericht op doelen. Hiermee krijgen adverteerders toegang tot al hun Google Ads vanuit één campagne. Het is ontworpen als aanvulling op zoek campagnes, door middel van zoekwoorden. De campagne helpt namelijk bij het verhogen van de converterende klanten op verschillende kanalen zoals Youtube, Display en nog meer Google kanalen.
De Performance Max campagne helpt je bij het verbeteren van prestaties op basis van de conversiedoelen die je opgeeft. Hiermee genereer je meer conversies en waarde, door de prestaties in realtime en via verschillende kanalen te optimaliseren met 'slim bieden'. Performance Max combineert de automatiseringstechnologieën van Google op het gebied van bieden, budget optimalisatie, doelgroepen, advertentiemateriaal, toeschrijving en meer. In de praktijk blijkt tot nu toe de kosten per klik lager te liggen dan bij een reguliere advertentie. Ze worden allemaal ondersteund door de door jou gemaakte advertentie doelstelling (bijvoorbeeld als je een CPA- of ROAS-doel hebt) en de creatieve middelen, doelgroep signalen en optionele data feeds die je levert.
De Performance Max campagne vorm is optimaal wanneer;
Wij zien dat onze Performance Max campagnes al mooie resultaten behalen. Wil jij dit ook? Vraag bij ons een gratis marketing analyse aan, dan kijken wij met je mee en boeken we resultaat!