Als marketeer houd je vaak goed het marketing gerelateerde nieuws in de gaten. En dus heb je misschien ook al gehoord van de nieuwe campagne vorm van Google Ads; Performance Max. Sinds mei heeft Google Ads deze campagne vorm op de markt gebracht. Wat houdt deze campagne vorm in? En wat zijn de voordelen, of misschien wel nadelen, hiervan voor jouw bedrijf?
Wat is Performance Max?
De Performance Max campagne is een campagne gericht op doelen. Hiermee krijgen adverteerders toegang tot al hun Google Ads vanuit één campagne. Het is ontworpen als aanvulling op zoek campagnes, door middel van zoekwoorden. De campagne helpt namelijk bij het verhogen van de converterende klanten op verschillende kanalen zoals Youtube, Display en nog meer Google kanalen.
Voordelen van Performance Max
De Performance Max campagne helpt je bij het verbeteren van prestaties op basis van de conversiedoelen die je opgeeft. Hiermee genereer je meer conversies en waarde, door de prestaties in realtime en via verschillende kanalen te optimaliseren met 'slim bieden'. Performance Max combineert de automatiseringstechnologieën van Google op het gebied van bieden, budget optimalisatie, doelgroepen, advertentiemateriaal, toeschrijving en meer. In de praktijk blijkt tot nu toe de kosten per klik lager te liggen dan bij een reguliere advertentie. Ze worden allemaal ondersteund door de door jou gemaakte advertentie doelstelling (bijvoorbeeld als je een CPA- of ROAS-doel hebt) en de creatieve middelen, doelgroep signalen en optionele data feeds die je levert.
- Meer converterende klanten; Je past doelen aan die belangrijk zijn voor je bedrijf en minimaliseert daarmee je conversies. Ook bereik je klanten via alle kanalen van Google. En Google ontgrendelt nieuwe klantsegmenten door middel van de realtime inzichten.
- Bereik grotere inzichten; Data-driven gegevens worden via verschillende kanalen geoptimaliseerd, wat zorgt voor meer touchpoints met de klant, en indirect de klanten aanzet tot converteren. Geautomatiseerde marketing tools zorgen voor nauwkeurige voorspellingen over welke advertenties, doelgroepen en combinaties het best voor je bedrijf presteren.
- Kostbaardere informatie; De rapportages van Google geven je inzicht over welk advertentiemateriaal invloed heeft op je resultaten. Ook helpen ze bij het verhogen van de ROI door het optimaliseren van je campagne advertentiemateriaal. En inzichten van Google in nieuwe zoektrends, kunnen je vertellen wat er beter kan aan je prestaties om zo ook aan bedrijfsoptimalisaties te werken.
Wanneer maak je gebruik van Performance Max?
De Performance Max campagne vorm is optimaal wanneer;
- Je specifieke advertentie- en conversiedoelen (bijvoorbeeld generen van leads, online verkoop verbeteren etc) hebt.
- Je de prestaties van je campagne wilt maximaliseren en niet beperkt bent door op welk kanaal de advertenties worden weergegeven.
- Je door middel van één campagne eenvoudig toegang wilt hebben tot alle advertentiekanalen van Google, zoals YouTube, Display en meer.
- Je extra bereik en conversiewaarde wilt behalen buiten zoek campagnes, op basis van zoekwoorden.
Wij zien dat onze Performance Max campagnes al mooie resultaten behalen. Wil jij dit ook? Vraag bij ons een gratis marketing analyse aan, dan kijken wij met je mee en boeken we resultaat!
OPMERKINGEN