Skip to content
Ontwerp zonder titel (34)
Jan 13, 2022 1:59:40 PM3 min read

De 5 essentiële Shopware 6 plugins voor een goedlopende shop

Sinds 2018 zijn wij officieel Shopware Solution Partner en werken daarbij dus al een tijdje met dit e-commerce platform. Nadat we in Shopware 5 volgens de modulaire methodologie gingen werken waarin we stukken functionaliteit op deelde in plugins, zagen we ook in Shopware 6 als nieuw platform zowel de kans als de nood om daar plugins voor te ontwikkelen. Inmiddels hebben wij als meer dan 25 plugins ontwikkeld en zijn ze meer dan 750 keer gekocht of gedownload! Bij deze mijlpaal staan we graag stil en dat doen we door jou verder te helpen met welke vijf Shopware 6 plugins essentieel zijn voor een goedlopende shop.

Het plugin ontwikkelingsproces

De Shopware 6 plugins worden om verschillende redenen gemaakt. Soms omdat de feature mist, waarvan Shopware deze op een later punt alsnog kan toevoegen of vanwege een klant waarvoor we een probleem op een andere manier oplossen dan Shopware wel of niet aanbiedt. 

Een groot deel van onze plugins wordt op verzoek van klanten ontwikkeld. Deze staan echter niet vaak in de store, maar gebruiken wij intern om ons development proces te accelereren. Het gedeelte dat in de store staat komt voornamelijk voort uit marktanalyse en onderzoek naar welke functionaliteit elke store owner nodig heeft, maar welke nog niet in Shopware zit.

Mis jij functionaliteiten in jouw Shopware 6 shop? Neem contact op met een van onze Shopware gespecialiseerde developers. Dan kijken wij met jou mee om zo de oplossing voor jou te vinden.

De 5 Shopware 6 plugins die jouw shop optimaal laten lopen

Als Shopware 6 gebruiker kan het goed zijn dat je op een gegeven moment een aantal functionaliteiten hebt gemist of nog steeds mist dat je als gebruiker van Magento 1 wel gewend was. En daarom zijn dit de 5 must have plugins voor een Shopware6 shop:

1. Cart recovery

Deze plugin is een must have voor shops die Payment Service Providers gebruiken, want het zorgt ervoor dat de klant zijn winkelwagentje niet verliest als hij of zij de terugknop van de browser gebruikt bij afrekenen. Hierbij wordt de winkelwagen die in een bestelling is omgezet, hersteld zodat de klant het bestelproces opnieuw kan proberen of eenvoudig de inhoud van zijn winkelwagen kan aanpassen. 

2. Upsells

Verhoog de orderwaarde met 20% door je klanten te motiveren om meer producten te kopen. Kortingen zijn hierbij populair om de verkoop van onderscheidende producten te versnellen. Door passende artikelen te tonen in vergelijking tot het huidige winkelmandje, kan je de bestelwaarde verhogen. De ‘Upsells’ plugin stelt hier de winkeleigenaar in staat upsells aan te bieden in de checkout. 

3. Abandoned cart

Raak de conversies niet kwijt van klanten die vergeten hun aankoop te bevestigen. Uit onderzoek is gebleken dat het sturen van een reminder 69% meer omzet heeft gebracht dan een enkel mailtje. Deze plugin stuurt de klanten die hun winkelwagentje hebben achtergelaten, vanaf het moment dat de email van een bezoeker bekend is of als de bezoeker is ingelogd, een reminder EN laat ze direct afrekenen. Daarbij geeft de plugin ook een overzicht in de administratie waar je de status van welke achtergelaten winkelwagen en ik welke shop dat gebeurde.

4. Nieuwsbrief pop ups

Gebruik interactieve pop ups om een idee van wederkerigheid te creëren bij jouw klanten. Bied ze gratis downloads aan zonder verplichtingen of vraag de email van de bezoeker voordat de download naar de browser wordt gepushed. Dit kan ook betekenen dat klanten zich kunnen inschrijven voor notificaties wanneer een product terug op voorraad komt. Het is dusver compleet aanpasbaar wat betekent dat je volledige controle hebt over de visuals, locatie en content en aan wie je het laat zien. 

5. Unavailable product redirect

Voorkom met deze plugin een verloren conversie door een inactief of onbeschikbaar product. De winkeleigenaar wordt hier namelijk in staat gesteld de alternatieven in te stellen waarbij de klant (en Google) dan automatisch geredirect wordt naar dit alternatieve product en dat is goed voor conversie en SEO. 

Gelijk beginnen? Laat één van onze developers met je meedenken over welke oplossingen jouw Shopware 6 shop nodig heeft! Neem vrijblijvend contact op.

OPMERKINGEN

GERELATEERDE BLOGS