Skip to content

Hoe vind ik het juiste online marketingbureau?

Het kiezen van een online marketingbureau om mee samen te werken kan een lastige en grote keuze zijn. De behoefte hiervoor ligt aan verschillende factoren. Het kan zo zijn dat de samenwerking moeizaam verloopt, dat ze niet aan jouw verwachtingen voldoen, omdat de klik er niet is, omdat je andere expertises en diensten wilt inzetten die zij niet aanbieden of vanwege de prijs. Er zijn genoeg redenen om te bedenken waarom jij wel óf niet wilt wisselen van online marketingbureau. Omdat het overstappen van samenwerkingspartner niet zomaar een keuze is, hebben wij voor jou op een rijtje gezet waar je aan kan denken.

 

Een duidelijke visie

Het is belangrijk om duidelijk te hebben wat jij met jouw bedrijf voor ogen hebt. Op basis van die visie weten jij en het marketing bureau hoe ze jou en het bedrijf kunnen ondersteunen in de marketingstrategie en het verbeteren ervan. Wanneer je weet wat de koers van het bedrijf is, vallen er automatisch bureaus af omdat niet iedereen aanbiedt wat jij nodig hebt. Stel jezelf de vraag: ‘Wat heb ik nodig om deze doelen te bereiken?’. Met dit inzicht kunnen jullie bepalen of deze doelen samen gehaald kunnen worden. 

Spreek dezelfde taal

´Spreek dezelfde taal´. Dit kan je letterlijk nemen omdat het communiceren in dezelfde spreektaal de samenwerking een stuk makkelijker maakt. Maar wat we hier vooral mee bedoelen is; Snappen wij elkaar? Zitten wij op dezelfde lijn?'.

Ervaring

Een online marketingbureau heeft vaak al jaren ervaring en kennis van het vak. Kijk bij de klantcases bijvoorbeeld eens naar hun aanpak of vraag naar hun ervaringen met verschillende soorten bedrijven en doelen. 

Transparantie

Wij geloven dat transparantie tussen een marketing bureau en bedrijf erg belangrijk is. Open communicatie is namelijk een belangrijk onderdeel van een vruchtbare en succesvolle samenwerking. 

Fouten maakt iedereen

Vergeet natuurlijk niet dat het niet altijd foutloos gaat. Sommige dingen zullen wel eens anders lopen of er is sprake van miscommunicatie. Het gaat dan voornamelijk nog steeds om de samenwerking die jullie hebben in het behalen en overtreffen van de doelstellingen. 

Stel je klant centraal

Eén van de belangrijkste redenen dat bedrijven bestaan is klanten voorzien van diensten of producten waar zij naar verlangen of nodig hebben. Dit betekent een focus op je klant. Voor een online marketingbureau is het dus belangrijk om in dit geval de klant van de klant centraal te stellen. Deze client centricity strategie heeft het beste voor de klanten wat het bedrijf zelf verder helpt.

 

Wat voor een online marketingbureau past er bij jouw bedrijf en zijn doelstellingen?

Vraag eens een kennismakingsgesprek aan. Zo ontdek je vaak snel genoeg of er een klik is en ontdek je hoe er met jouw uitdagingen en doelen wordt meegedacht. Neem contact met ons op. Wij vertellen je graag hoe wij, vanuit onze werkwijze en 15 jaar ervaring, jou en jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen. Van een vruchtbare samenwerking, naar een tevreden klant, tot een succesvol bedrijf. 

OPMERKINGEN