Skip to content
christian-wiediger-rymh7EZPqRs-unsplash-2-2

Verkoop van producten via sociale media. Hoe ben je een voorloper in deze beweging?

Sociale media spelen vandaag de dag een steeds grotere rol in ons bestaan. Hoewel sociale media ontwikkeld zijn als entertainment- en communicatiekanaal is het inmiddels uitgegroeid tot een nieuwsbron, massacommunicatie kanaal en online shoppingcenter voor jongeren. Voor merken heeft het gezorgd voor een economisch platform om de consument te bereiken.

De verkoop van producten via sociale media neemt toe en de ontwikkeling van sociale media is momenteel niet te stoppen. Met de komst van nieuwe platforms als TikTok en functies als LinkedIn Stories en Instagram Stories blijven de mogelijkheden van de sociale media kanalen zich uitbreiden. Dit biedt bedrijven kansen op het gebied van advertising. Hiermee krijgen zij de mogelijkheid om producten te tonen en bezoekers direct naar de productpagina te verwijzen.

Verkoop via sociale media

Het implementeren van je sociale verkoopstrategie is een slimme en relatief goedkope manier om grote aantallen mensen te bereiken. Ook leidt het tot een hogere ROI. Hieronder delen wij graag enkele tips om je verkoop van producten via sociale media te maximaliseren. Daarbij geven wij enkele tips hoe jij een voorloper kan zijn in deze beweging.

Kies je sociale media die aansluit bij jou en jouw doelgroep

TikTok, Facebook, Snapchat, Instagram, Twitter noem het maar op. Er zijn veel sociale media kanalen via waar je kunt verkopen, maar welke sluit aan bij jou en jouw doelgroep? Ieder kanaal heeft zo zijn eigen voordelen. Ga daarom voorafgaand goed op zoek naar waar je doelgroep zich bevindt en positioneer je verkooppunten daar.

Meer verkoop door influencer marketing

Werken met influencers is misschien wel de effectiefste manier om de boodschap van jouw merk aan de wereld te laten horen. Voor jou en jouw business kan het interessant zijn om te beginnen aan influencer marketing. Dit omdat influencers een belangrijke aanhang hebben in een bepaalde niche van de markt. Ze gaan daar actief mee om. Influencer marketing is allang niet meer alleen de industrie die wordt gedomineerd door beroemdheden die worden betaald om een product aan de wereld te laten zien. Het is verschoven naar gepassioneerde contentmakers met trouwe volgers.  

Zet #Hashtags in

De welbekende hashtag zijn vandaag de dag niet meer weg te denken. Het is een handige manier om je inhoud te koppelen aan je doelgroep die er naar op zoek zijn. Maak daarom een overwogen keuze welke hashtags je gebruikt. Ben je een kledingmerk? In plaats dat je alleen maar hashtags als #mode en #fashion gebruikt. Kun je ook denken aan momenten waarvoor je doelgroep jouw kleding wilt hebben. Denk aan #newseason #winter. Ken je doelgroep en vooral hun gedrag en stem daar de hashtags op af.

Zet video in

Momenteel in 2020 speelt visualisatie de hoofdrol. Je doelgroep betrokken houden en motiveren met teksten lijkt haast soms verleden tijd. Waar je ook kijkt, videocontent is aanwezig. In 2021 zal dit fenomeen alleen maar toenemen. Bedrijven zullen zich dus (moeten) blijven richten op video. Met de komst van TikTok en Instagram Reels zal er steeds meer videocontent ontstaan. Het is verstandig om hierop in te spelen, maar blijf als bedrijf bij je kernwaarden. 

Blijf leren en blijf verbeteren

Blijf jezelf uitdagen en blijf vooral nieuwe doelen en targets opstellen. Dit alles gaat jou helpen om een social verkoop expert te worden!
Hieronder delen wij graag enkele tips om je verkoop van producten via sociale media te maximaliseren.

Waar liggen jouw social media verkoopkansen?

Onze digital marketing analyse laat zien waar jouw kansen liggen op bewezen maar óók nieuwe kanalen. Vraag hier de gratis analyse aan en wij zoeken voor je uit hoe jij de concurrentie kan verslaan!

OPMERKINGEN

GERELATEERDE BLOGS