Skip to content
Ontwerp zonder titel (34)
Jan 17, 2022 9:29:30 AM5 min read

Wie wijst de weg naar succes met Shopware 6?

Shopware is aan een opmars bezig. De Duitse aanbieder van e-commerce software wist al vele honderden Nederlandse klanten aan zich te binden, van mkb’ers tot grote merken, met de belofte hen ‘te begeleiden op de weg naar e-commerce succes’. Maar hoe kom je op die weg? Partnerkeuze is essentieel.

Shopware mag zich in de groeiende belangstelling verheugen van de internationale e-commerce wereld. In het oog springend is de recente aanstelling van Ben Marks, ook vermeld in de Nederlandse vakpers. Hij was tien jaar in dienst bij Magento en reisde als Lead Evangelist de wereld over om de door Adobe ingelijfde e-commerce software aan de man te brengen. Sinds maart 2021 gaat hij als Director Global Market Development van Shopware door het leven en hangt hij een ander evangelie aan. ’Leading the charge to secure and expand the growth of open source commerce around the world’, schrijft de Amerikaan op LinkedIn over zijn dienstverband bij de Duitse snelgroeier.

Het zegt iets over de aantrekkingskracht en het momentum van Shopware, lijstaanvoerder van de laatst verschenen Emerce100 als het gaat om de beste open source e-commerce software op onze markt. Shopware maakte eind vorig jaar zijn entree in Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. Door klanten wordt Shopware gezien als flexibel en toegankelijk, daar kunnen we bij Zeo als geen ander over meepraten. Ook geldt de software als betaalbaar, mede gelet op de eenmalige licentiekosten.

Your freedom to grow

Het bieden van flexibiliteit in een snel veranderende wereld, onafhankelijk van omvang of complexiteit, is waar Shopware zichzelf het meest op voorstaat. ‘Your freedom to grow’, is dan ook de belofte van Shopware 6. Voor de laatste versie van de e-commerce software kwam er een geheel nieuwe headless architectuur, gebaseerd op Symphony. Elke shop die draait op Shopware 6 kan daardoor relatief eenvoudig worden gekoppeld aan andere systemen, bijvoorbeeld voor POS, en goed voor de dag komen in apps en op social media. Er zijn API-first integraties met marketplaces en met legio leveranciers als Adyen, Mollie, Trustpilot en Sendcloud. Shopware’s open structuur staat daarnaast garant voor een wereld aan plug-ins en extensies.

Met de entree van Shopware 6 zijn ook op het gebied van marketing en internationaal verkopen veel nieuwe mogelijkheden aan de software toegevoegd, hebben we van dichtbij kunnen gezien. De Duitsers claimen content en commerce samen te smelten tot ‘emotionele en unieke koopervaringen’. Wie wil dat nou niet?

Migreren naar Shopware

Heb je het besluit genomen om op jouw route naar e-commerce succes gebruik te maken van Shopware (6), dan heb je een partner nodig die je de weg wijst.

Zeo heeft jarenlange concrete projectervaring met het live zetten van klanten op Shopware. We begeleiden B2C- en B2B-organisaties uit de Benelux uit verschillende branches, van verschillende omvang. We weten hoe belangrijk het is dat klanten een klik voelen met zowel het platform als de integratiepartner. Als bureau ervaren wij Shopware als een prettige, professionele partij, die meedenkt. Zeer benaderbaar en gericht op samenwerking. Dat sluit mooi aan bij de harmonieuze cultuur van Zeo. Onze ervaringen met de oosterburen zijn niet alleen goed, de lijnen zijn ook kort.

Zeo heeft de status van Shopware Solution & Technology Partner en daar zijn we trots op. Door het behalen van de nieuwste certificaten – we hebben de meeste certificaten van alle partners in de Benelux – houden onze programmeurs en designers de kwaliteit hoog, zijn we op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rondom Shopware 6 en blijven we onszelf uitdagen.

Onze expertise komt verder tot uiting in de verschillende plug-ins die we bouwden als technologiepartner van Shopware. Daarmee komen we tegemoet aan individuele wensen van klanten, want we laten geen mogelijkheid onbenut om hen op maat te bedienen. Op dit moment staan er 13 extensies van Zeo in de Shopware Store. Het is leuk om te zien hoe andere partijen deze oplossingen uit de winkel trekken en er hun voordeel mee doen.

In de afgelopen drie jaar heeft Zeo verschillende klantreferenties opgebouwd als het gaat om de implementatie van Shopware. Zo realiseerden we afgelopen najaar een Enterprise-shop voor het eeuwenoude koffie- en thee merk Simon Lévelt, waarin klantbeleving en commercie hand in hand gaan. Momenteel zijn we voor een handvol klanten volop aan het bouwen voor Shopware 6, waarmee merken als nooit tevoren online tot leven kunnen komen.

Bij Shopware-implementaties gaat het vaak om een migratie vanuit Magento; net als Ben Marks besluiten online verkopers over te stappen naar Shopware. Voor Simon Lévelt was dat niet anders. Omdat wij als bureau ook zeer goed thuis zijn in Magento, weten we waar we op moeten letten als we bedrijven overzetten. Zo kunnen we frictie voorkomen en dat is bij een migratie veel waard.

Eigen team voor online marketing

Zeo opereert vanuit het huis voor online marketing en webdevelopment in Utrecht. Sinds 2006, al vijftien jaar dus, geven wij vorm aan online wensen. De naam van ons onderkomen geeft al aan dat wij behalve ontwikkelaars ook online marketeers in huis hebben. Die er vanaf de bouw, maar zeker ook daarna, voor kunnen zorgen dat klanten die mooie Shopware-shop straks goed kunnen vinden. Als Google Premier Partner werken wij nauw samen met de dominante zoekmachine. Ook om die status te behouden dienen we continu aan de hoogste kwaliteitseisen te voldoen.

In gesprek met Zeo

Ben je gecharmeerd van Shopware, of specifieker Shopware 6, en zoek je een partner die je wegwijs maakt? Met jarenlange Shopware-ervaring, alle relevante certificaten, zelfgebouwde plug-ins, een bewezen track record én een eigen online marketingafdeling? Een partner bovendien die altijd uitgaat van en wil worden afgerekend op het resultaat dat jij onder de streep behaalt? Zeo gaat graag het gesprek met je aan.

Hulp bij platformkeuze

Ben je er nog niet uit wat de basis onder jouw online verkoopsucces moet gaan worden? Bij Zeo weten we dat de keuze van een e-commerce platform een flinke opgave kan zijn. Om door de bomen het bos weer te zien hebben we een Keuzehulp Matrix ontwikkeld die je gratis kunt downloaden. 

OPMERKINGEN

GERELATEERDE BLOGS