Skip to content
Untitled design (5) (1)
Team ZeoDec 14, 2023 10:03:54 AM4 min read

SEA in 2024: Wat staat ons te wachten?

In de dynamische wereld van Search Engine Advertising (SEA) is het cruciaal om voorop te blijven lopen en de nieuwste ontwikkelingen te omarmen. Terwijl we ons klaarmaken voor 2024, werpen we een blik op enkele opwindende veranderingen die ons te wachten staan.

 

Performance Max: Blijf presteren op topniveau

Performance Max, het vlaggenschip van Google, blijft evolueren en verrassen. In 2024 zijn er enkele essentiële ontwikkelingen die je niet wilt missen:

1. Performance Max op vakantie

Je kunt nu deze krachtige campagnevorm inzetten voor de reisbranche, met name voor hotels. 

2. Doelgroepsignalen

Voeg nu zelf doelgroepen toe aan je Performance Max campagne op basis van websitedata, klantenlijsten, interesses en demografische informatie. Meer controle over je advertentiedoelgroepen voor maximale effectiviteit. 

3. Merkuitsluitingen

Je kunt nu zelf merken uitsluiten binnen je Performance Max campagne-instellingen, wat voorheen alleen mogelijk was via support. Verbeter de relevantie van je advertenties voor een gerichter bereik. 

4. Einde feed-only Performance Max

De standaard shopping campagne keert terug, want feed-only Performance Max verdwijnt binnenkort uit Google. Optimaliseer je shopping campagnes en combineer de kracht van verschillende benaderingen.

5. Best practices integreren

Voeg succesvolle zoekwoorden uit Performance Max toe aan je search campagnes voor meer controle en effectiviteit. Gebruik Customer Spotlight om nieuwe converterende zoekwoorden te ontdekken.

In de woorden van Cas, een ervaren SEA Marketeer: "Performance Max is het nieuwe kindje van Google, en hier zullen de meeste en beste ontwikkelingen plaatsvinden. Zorg dat je deze niet mist!".

 

Video: De kracht van kort en krachtig

Videocontent blijft heersen en dat zal in 2024 niet veranderen. Google's liefde voor video, vooral op YouTube, is onmiskenbaar. Richt je pijlen op YouTube Shorts - kort, korter kortst. De groei en kracht van video-content blijven cruciaal, en het is aan marketeers om hierop in te spelen.

 

First-party data: De sleutel tot succes

Met het naderende cookieloze tijdperk is de focus op first-party data essentieel. Volg deze eenvoudige stappen voor SEA succes in 2024:

1. Analyseer je data. Begrijp de behoeften en voorkeuren van je gebruikers door diepgaande data-analyse. 

2. Maak waardevolle segmenten. Organiseer je data in bruikbare segmenten voor gerichte targeting.

3. Pas je advertenties aan. Optimaliseer je advertenties op basis van verkregen inzichten.

4. Begin weer opnieuw. Herhaal dit proces om voortdurend te verbeteren en aan te passen.

 

TikTok Search vs. Google Search: De strijd begint

De concurrentie is gegroeid, en TikTok is de uitdager. Met de introductie van TikTok Search Ads Toggle wordt het voor gebruikers eenvoudiger om te zoeken op het platform. 58% van de gebruikers ontdekt nieuwe merken op TikTok, waardoor het een essentieel platform wordt voor de klantreis van Generatie Z. Als marketeer is het noodzakelijk om touchpoints te creëren binnen je SEA campagnes voor een sterke upperfunnel aanwezigheid.

In 2024 biedt de SEA-arena volop kansen voor innovatie. Blijf alert, blijf leren en pas deze inzichten toe om jouw SEA strategie naar nieuwe hoogten te tillen.

Wil je dat onze SEA specialisten met je meedenken? Neem contact met ons op of bel 030 711 5555. 

OPMERKINGEN

GERELATEERDE BLOGS