Skip to content
Microsoft Bing image - tiny

Waarom werkt Microsoft Ads (Bing) zo goed in de B2B markt?

Advertenties op internet kennen we allemaal, echter zullen de meeste van ons gelijk denken aan Google Ads (eerder bekend als Google Adwords) bij zoekmachine advertising terwijl er nog veel meer vergelijkbare advertentieplatformen gebruikt kunnen worden. Een voorbeeld hiervan is Microsoft Ads (Eerder bekend als Bing Ads). De advertenties van Microsoft Ads worden weergegeven op het zoekmachine platform Bing, het advertentieplatform van Microsoft.

Microsoft Ads is in grote lijnen vergelijkbaar met Google Ads. Het grootste verschil is het bereik, dit is namelijk bij Bing een een stuk lager. Gros van de mensen kiest ervoor om Google te gebruiken, de overige zijn verdeeld onder een aantal partijen waar Bing er een van is. Het is wel mogelijk om via Microsoft Ads ook op Yahoo en AOL-zoekmachines te adverteren.

 

3 voordelen aan Microsoft Ads

1. Vaak wordt Bing gekozen als ondersteunend advertentieplatform van Google. Je kan zelfs je Adwords campagne importeren naar Microsoft Ads. Dit is wel eenmalig en daarna moet je blijven optimaliseren. Een bijkomend voordeel van Bing Ads zijn natuurlijk de kosten die veel lager zijn dan wanneer je kiest om te adverteren op Google Ads (SEA).

2. De overname van LinkedIn door Microsoft biedt grote kansen op het gebied van targeting in Microsoft Ads. Er is nog niet precies duidelijk wat de targeting-mogelijkheden gaan zijn in Nederland. Wel wordt er verwacht dat je kan targeten op bedrijven, branches en functietitels. Dit helpt jou om je advertenties nog beter af te stemmen op je doelgroep, in het specifiek de B2B markt. 

3. Bing heeft een andere doelgroep dan Google. De typische Bing-gebruiker is namelijk tussen de 35 en 44 jaar en heeft een gemiddeld tot hoog inkomen. Van de Duitse Bing-gebruikers behoort 23 procent zelfs tot de topverdieners, terwijl dit aandeel voor Google slechts 19 procent. 

 

Microsoft Ads voor B2B?

Bing biedt nog een ander voordeel, vooral voor ondernemingen in de B2B-sector. Bij Microsoft-producten staat Bing op de meeste desktop computers als standaard zoekmachine ingesteld. Sinds Windows 10 is Bing zelfs direct op te roepen via de zoekfunctie. Adverteerders die gebruikmaken van Microsoft Advertising kunnen zo gericht B2B-gebruikers op hun werkplek bereiken. 

Al met al is Microsoft Ads een aanvulling op je Google Ads campagne en is het een die vooral rendabel is voor de B2B markt. 

 

Benieuwd hoe jij onderaan de streep meer verdient in jouw (B2B) leadgeneratie?  Wij helpen jou inzicht krijgen in je jouw groeikansen. Vraag vrijblijvend een gratis marketing analyse aan bel ons op 030 711 5555.

OPMERKINGEN

GERELATEERDE BLOGS